Reklamácia tovaru - ochrana spotrebiteľa

Otázka: 

Dňa 15.3. 2009 som si objednal cez internetový obchod BESTCENA batériu Canon do digitálnej zrkadlovky. Batéria stála 35 €. Dňa 16.3.2009 mi ju odoslali, ale keď mi prišla domov, po rozbalení som zistil, že mi poslali
inú batériu ako som si objednal. V ten večer som písal do BESTCENY, že mi poslali inú batériu, a že im ju vraciam aj s faktúrou a žiadam naspäť peniaze, pretože som batériu súrne potreboval a kúpil som si ju v miestnej fotopredajni.Vratku mi uznali. Po viacerých mailoch poslaných do BESTCENY a viacerých volaniach ma uistili, že peniaze mi prídu čoskoro, už v najbližších dňoch, ale že ich omylom poslali na iné číslo účtu.To bolo 21.3.2009. Odvtedy sa po BESTCENE akoby zľahla zem a nekomunikuje so mnou.

Po mojom výhražnom maily dňa 2. apríla mi po 4 dňoch odpísali iba to, že mám písať na iný mail, čo som aj hneď urobil, ale vôbec mi to nepomohlo, pretože odvtedy ubehol 1 mesiac a nedali si ani tú námahu, aby mi na maily odpísali. Nereagovali ani na moje viaceré volania. O tom, že by mi poslali peniaze, ani nevravím. Poraďte mi prosím, čo môžem urobiť, aby mi peniaze poslali.

Vážený pane,

vzhľadom na to, že Vami popisovaná situácia sa dá hodnotiť ako zásielkový predaj vzťahuje sa riešenie Vášho problému okrem zákona č. 40/1964 S.b. - Občiansky zákonník i zákon 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji ( predpokladám, že ste vystupoval
ako súkromná osoba - nepodnikateľ ). Na dodržiavanie zákona 108/2000 Z.z. dozerá Slovenská obchodná inšpekcia - zákon č. 128/2002 Z.z. - zákon o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa. V prvom rade by som sa obrátil na Slovenskú obchodnú inšpekciu.

V prípade, ak by to nepomohlo neostáva Vám nič iné ako vymáhať svoju pohľadávku súdnou cestou.
Podľa znenia Vašej otázky ste bez zbytočného odkladu reklamovali vec. Vzhľadom na to, že dodaný tovar nemožno riadne užívať ( iná technická špecifikácia ) máte právo na zrušenie zmluvy a vrátenie peňazí. V tejto súvislosti máte rovnako právo na náhradu nákladov spojených s uplatnením reklamácie a môžete si uplatniť právo na náhradu škody

s pozdravom

Grant


postupovali správne? napsal neprihlásený

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

Sponzorované odkazy

style="display:inline-block;width:336px;height:280px"
data-ad-client="ca-pub-9660049180554918"
data-ad-slot="2714138162">

Reklama

Lawblog newsletter

Nechajte si posielať oznámenia o novom obsahu!

Syndikovat obsah